نویسنده: آرمینا جعفری


 
یک متخصص چشم اعلام کرد: هر سال دستگاه‌های جدیدتری برای لیزیک چشم وارد عرصه پزشکی می‌شود که در حال حاضر به جای روش‌های لیزیک و لازک، روش‌های جدید ‪ prk‬با دستگاه‌های پیشرفته جایگزین شده است.
شاهرخ میلان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این روش جدید با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که از سه بعد ‪ xyz‬چشم را در صدم ثانیه دنبال می کند، ظرف چند ثانیه اشعه به چشم تابانده شده و عمل تمام می‌شود.
وی افزود: بهبودی ترمیمی اولیه ظرف پنج روز ایجاد می‌شود و طی چند هفته به نهایت می‌رسد و برای شروع عمل ابتدا بیمار در صبح عمل، صبحانه را می خورد و صورت و چشم خود را به خوبی در حمام شسته و در اتاق عمل نیز قبل از شروع عمل جراحی صورت و چشم شستشو و استریل می‌شود، چند ثانیه نور لیزر تابانده و عمل پایان می‌یابد.
عضو سابق هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: بیمار باید در سه الی چهار روز اول از آب زدن به صورت و استحمام خودداری کند و در روز اول باید استراحت و خواب بیشتری داشته باشد.
میلان ادامه داد: بعد از لیزر تقریبا طی سه ماه، دید بسیار بالا سبب رضایت بیماران می‌شود و در این روش جدید که تیغ و لایه برداری ‪۱۵۰‬میکرونی وجود ندارد عوارض این مسئله نیز از بین رفته و اصلا عود وجود ندارد چون قرنیه نازک نمی‌شود.
به گفته وی، اکنون در چند مرکز لیرزی این دستگاه قابل دسترسی همگان است.