این وبلاگ برای پیشرفت انسان‌ها تعریف شده است

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

Daily news:published 12 september 2017

Nanoparticles from tattoos travel inside the body, scientists find

;Date
September 12, 2017
;Source
European Synchrotron Radiation Facility
;Summary
The elements that make up the ink in tattoos travel inside the body in micro and nanoparticle forms and reach the lymph nodes according to a new study. It is the first time that there is analytical evidence of the transport of various organic, inorganic pigments and toxic element impurities as well as in depth characterization of the pigments ex vivo in tattooed tissues
ترجمه : فرشته نوروزی
همه ی افراد علاقه مند به تتو تنها به سالن های انجام دهنده ی تتو فکر می کنند، بدون اینکه نوع مواد شیمیایی استفاده شده برای آن ها مهم باشد. تنها افراد کمی از ناخالصی های موجود در رنگ های تتو(نیکل،منگنز،کبالت،تیتانیوم دی اکسید) و اثرات آن ها بر پوست خبر دارند.

دانشمندان موفق شدند، تصویری از محل تیتانیوم دی اکسید با ایستگاه های آزمایشی ID21 و ID16B، در یافت کنند. آن ها دریافتند که پیگمانت های تتو از طریق رگ ها وارد گره های لنفاوی می شوند، سپس گره های لنفاوی  به دلیل واکنش بدن برای پاکسازی این پیگمانت ها رنگی می شوند.
چیزی که تا به الان دانشمندان نمی دانستند این بود که این واکنش به دلیل حضور نانو ذرات در سطوح میکرو می باشد و متاسفانه دانشمندان از واکنش این نانوذرات بی خبرند.
از طریق اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های ID21 دانشمندان دریافتند که رنگی نشدن پوست به علت وجود نانوذرات می باشد درصورتی که این سطوح میکرویی به مقدار کمی  به سیستم لنفاوی منتقل می شوند.

منبع:
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/09/170912093105.htm
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بیولوژیست

بیوفیدبک/biofeedback

بسم الله الرحمن الرحیم


نویسنده و ایده پرداز : آرمینا جعفری

امروزه در جوامع مختلف از مهمترین و تاثیر گذارترین مشکلات بر سلامت جسم انسان ، استرس و روان نا سالم است. 

تغذیه مصنوعی، عادت های رژیم غذایی  نا مطلوب، فشار کار و زندگی ،الودگی هوا و... جزء دیگر موارد برای به خطر انداختن سلامت انسان هستند.

امروزه به کمک محققین و دانشمندان  ما به رفاه بیشتری در زمینه های مختلف به خصوص علوم پزشکی رسیده ایم.

در حال حاضر دستگاه هایی مبنی بر ثبت وقوع  فعالیت های فیزیولوژی بدن وجود دارند که به نام های بیوفیدبک  و نورو فیدبک در بازار ها عرضه شده است.

این دستگاه ها کارایی زیادی از جمله  ثبت impuls  مغزی و قلبی، نشان دادن بیماری های قلبی از جمله سکته، arrhythmia ، مشکلات تنفسی و...

از دستگاه های بیو فیدبک برای اطلاع از وضعیت بدن برای مطلوب کردن و درست کردن برخی عادت های بد  که با اطلاع داشتن از آنها می توان انها را ترک کرد و سلامت بافت ها و اندام ها  بر گردانیم. 

چندین سنسور  بیو فیدبک و نورو فیدبک وجود دارد؛

sEMG (الکترومیوگرافی سطحی)

skin tempreture (دمای پوست)

photoplethysmoghraph ( فشار خون)

EKG (نوار قلبی)

 تمامی انسان ها برای استفاده از این دستگاه و بررسی سلامت بدن ملزم به مراجعه به پزشک می باشند و اکثریت به خاطر توجه نکردن به این مسائل مراجعه نمیکنند یا بعد از به وجود امدن بیماری اقدام میکنند که دیر است.

از آنجا که استرس عامل مرگ و میر قرن ٢١ می باشد 

باید هر فرد جسمش را شبانه روز بررسی کند و قبل از ابتلا به هر بیماری متوجه شود، شاید  با این کار ( پیشگیری)  خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی کم شده و جلوی مرگ را گرفت .

از این رو اینجانب با طرح دستگاه بیو فیدبکی  با سنسور های EKG  ( الکترو کاردیو گراف) در ابعاد سطحی ( L ED) تلاش خود را جهت کمک به حفظ بیشتر سلامت جسم کرده ام .

ما با داشتن سیستمی کوچک و مکعب مستعطیل که حاوی سنسور های قلبی میباشد در هر لحظه و در هر مکانی بدون نیاز به ابزاری میتوانیم از  سلامت قلب خود با چکاپ ریتم های قلبی بدست اوریم . 

این دستگاه بیو فیدبکی حاوی سنسور ، نقطه اتصال، بلوتوث میباشد و با داشتن جای شارژ نیاز به باتری نبوده و قابل شارژ می باشد. 

بعد از اتصال سیستم به سمت چپ سینه ( نزدیک قلب) تصویر ریتم قلب را با اتصال بلوتوثی به گوشی همرا و یا هر سیستمی نشان میدهد.

این می تواند راحتترین راه برای حفظ سلامت قلب باشد ، چرا که با دیدن  ریتم منظم قلب  خود میتوانید احساس ارامش کنید ، در صورت استرس و ورزش و .... افزایش ریتم ، در صورت بیماری قلبی  می توانید نا منظمی ریتم را  مشا هده کرده و زودتر از بروز مشکلی به پزشک مراجعه نمایید.

(با تشکر از مطالعه ایده )

Email/  armina.jv@gmail.com


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بیولوژیست

Daily news:published Thursday,17 august2017

Vitamin C may stop Leukemia from progressing

ترجمه :فرشته نوروزی


شواهد تاثیر ویتامین C برای درمان سرطان همچنان بحث برانگیز است.چندین پروژه ی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که ویتامین C برعلیه تعداد زیادی از انواع سرطان ها شامل: سرطان پانکراس،سرطان کبد، سرطان رحم و .....، مبارزه می کند، اما همچنان بعضی ها بر این عقیده اند که ویتامین C  از تاثیرات شیمی در مانی می کاهد.

The role of the enzyme TET2 in leukemia

آنزیم TET2،مسئول ساختن سلول هاس بنیادی می باشد.این آنزیم برای بیماران مبتلا به سرطان خون مفید می باشد که موجب توقف تولید گلبول های سفید در بدن می شود تا سیستم ایمنی بتواند با عفونت مبارزه کند.
برای اثبات تاثیر این آنزیم،دانشمندان یک بار بیان ژن آن را در یک موش متوقف کردند و بار دیگر فعال،که در حالت خاموش تولید سلول های بنیادی دچار اختلال شد اما در حالت روشن تولید سلول های بنیادی افزایش پیدا کرد.
متاسفانه تنها دو نسخه از این آنزیم در بدن وجود دارد که مصرف ویتامین C با دوز بالا ، نقص در نسخه برداری را برطرف کرده و تعداد نسخه برداری را افزایش می دهد و از این طریق تاثیر مثبتی برای درمان سرطان خون ایفا می کند.

منبع:
http://www.medicalnewstoday.com/articles/319017.php


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بیولوژیست

smart adhesive/ چسب زخم هوشمند


بسم الله الرحمن الرحیم


نویسنده ؛ ارمینا جعفری


smart adhesive  نمونه ای بود که قبلا  درباره اش طی مقاله ای صحبت کردم ، سپس در بررسی های مجدد برای ساخت نمونه تصویری به نتیجه ای رسیدم که در اختیار مشتاقان قرار میدهم.

نمونه تصویری مربع شکل بوده و حاوی ٣ الی ٤ ماده می باشد.

ما در وسط این نمونه ماده ای را باید قرار دهیم که مسکنی قوی و موثر در عین حال کم خطر باشد و در این خصوص ژل ibu profen  معرف حضور همگان می باشد. بعد از به کار گذاشتن ژل باید ماده ای باشد که در صورت بروز هر گونه عفونت و ناسازگاری با علائمی که قابل مشاهده باشد به پزشک معالج اطلاع رسانی کند، ما در این بخش به عبارتی در اطرف ژل مسکن کپسول هایی را قرار میدهیم که در صورت عفونت ، دیواره این کپسول با ترشحات زخم بدن واکنش داده و دیواره را که از جنس غشاء میباشد در خود حل کند، سپس مواد داخل کپسول که حاوی رنگ فلورست است بیرون ریخته و رنگ سبز روشن باعث پی بردن به عفونت میشود.

در نهایت با قرار دادن سلول های بنیادی از جنس اپیدرم در چهار طرف چسب باعث ترمیم بافت اسیب دیده می شویم ، چرا که هدف اینجانب بازسازی و بهبودی نسبی نیست بلکه بهبودی کامل هدف ماست.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بیولوژیست

پاسخ‌نامه‌ی کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی(88-87)

تهیه و تنظیم: فرشته علی نژاد

پاسخ کامل به سوالات همراه با متن سوال ها می باشد.

لطفا اگر جواب سوالی اشتباه است با منبع اعلام کنید.

با تشکر

دریافت
حجم: 99.1 کیلوبایت


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بیولوژیست

پاسخ‌نامه‌ی کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی (سال89-88)

تهیه و تنظیم: فرشته نوروزی

تمام سوالات به طور کامل پاسخ داده شده اند.

لطفا اگر جواب سوالی اشتباه است با منبع اعلام کنید.

با تشکر

دریافت
حجم: 63.1 کیلوبایت


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بیولوژیست